אחד הסודות הגלויים בשוק המדפסות הוא שאת הרווח האמיתי יצרני המדפסות לא עושים ממכירת המדפסת אלא ממכירת מחסניות הדיו והטונרים. היום, כמעט כל רשתות המחשבים המובילות באג, קרביץ, אופס דיפו, אייבורי ו – KSP מציעות ראשי דיו וטונרים מקוריים או חלופיים (ממוחזרים) כאשר הבדלי המחיר ביניהם יכולים להגיע לעשרות ואף מאות אחוזים.

במאמר זה אציג את ההבדלים העיקריים בין ראשי דיו וטונרים מקוריים לבין ראשי דיו וטונרים חלופיים כך שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה ביותר.

ראשי דיו וטונרים למדפסות

מה ההבדל בין ראש דיו וטונר מקורי לבין ראש דיו וטונר חלופי/תואם?

בעת רכישת ראש דיו או טונר למדפסת לייזר עומדות בפניך 2 אפשרויות עיקריות דיו/טונר מקורי או דיו/טונר חלופי/תואם.

ההבדל הבסיסי בין האפשרויות הוא שאת המקורי מייצרת החברה אשר ייצרה את המדפסת לעומת התואם/חלופי אשר מיוצר על ידי חברה אחרת. לדוגמא, אם יש לך מדפסת HP, ראש דיו מקורי ייצור על ידי HP וחלופי על ידי חברה אחרת בשוק המוצרים המתכלים למדפסות.

כאשר באים לבחור בין החלופות כדאי לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  • איכות ההדפסה – ההדפסה עם דיו תואם/חלופי לא צריכה לפגוע באיכות ההדפסה בעת הדפסת מסמכי טקסט. אם מדובר על הדפסה של תמונות באיכות גבוהה, מומלץ לבחור במוצר מקורי אשר יפיק תוצאות טובות יותר.
  • תדירות ההדפסה – ככל שתדירות ההדפסה גבוהה יותר, כך השימוש במוצר תואם/חלופי היא כלכלית הרבה יותר לאורך זמן. אם תדירות ההדפסה היא לא גבוהה במיוחד, מומלץ לרכוש מוצר מקורי אשר יספק תוצאות טובות לאורך זמן.
  • כמות הדיו במחסנית – לצערנו, ישנם מוצרים תואמים/חלופיים אשר זולים יותר לא כתוצאה מהתייעלות אלא כתוצאה מכך שהם מכילים כמות דיו נמוכה יותר מהמוצר המקורי. מומלץ לבדוק כי כמות הדיו במחסנית דומה או גבוהה יותר מהמוצר המקורי בעת ביצוע השוואת המחירים ברשת המחשבים.

לסיכום, לא משנה אם תבחר במוצר מקורי או חלופי/תואם, התוצאה הסופית צריכה להיות דומה. לרוב, מומלץ להשתמש במוצר מקורי בכל 3-5 שימושים במוצר חלופי/תואם על מנת לנקות, לשמן ולשמור על המדפסת לאורך זמן רב יותר.

ב -PCTIP מעניקים שירותי התקנה, תיקון ותחזוקה של מדפסות ומחשבים באזור חיפה והקריות. אם אתה זקוק לשירות טכנאי מחשבים עד הבית בחיפה והקריות, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3927889 ונשמח לעמוד לרשותך.